Onze missie

Omzien naar kwetsbare mensen in de omgeving.

Dit is in een zin wat we doen. Mensen lopen om verschillende redenen risico om in een kwetsbare situatie terecht te komen. Bijvoorbeeld door een slechte gezondheid, een laag inkomen of een verstandelijke of lichamelijke beperking. Maar ook doordat mensen hun baan kwijtraken, door ziekte of door schulden. Mensen in een kwetsbare positie hebben de kans om uitgesloten te raken van sociale structuren die voor anderen vanzelfsprekend zijn.

In Nederland zijn er ook veel kinderen die opgroeien in armoede. Vaak leidt armoede tot een achterstand die nauwelijks in te lopen is. Kinderen uit gezinnen onder de lage inkomensgrens zijn vaak slechter af. Ze zijn geen lid van een sportclub, gaan minder vaak op vakantie, thuis is er geen geld voor nieuwe kleren, internet of iedere dag een warme maaltijd.

Dagelijks geconfronteerd worden met bijvoorbeeld armoede zorgt voor stress. Een korte vakantie of een dagje uit heeft een positief effect en haalt de druk van de ketel. Het maakt mensen sterker en weerbaarder, maar ook optimistischer over de toekomst.

Dit is waar wij ons voor inzetten; iets extra's bieden aan mensen en gezinnen die rond de armoedegrens leven. We richten ons in eerste instantie op onze eigen omgeving (Amersfoort e.o.).

Mensen kunnen kiezen uit verschillende extra’s zoals kaartjes voor de bioscoop, speelgoedbon of een bon om in de supermarkt te besteden. In de zomer kunnen we een dagje uit regelen zoals dierentuin, bioscoop, zwembad e.d. Sinds kort bieden we ook gezinnen een korte vakantie aan in Nederland. Dit kan alleen als onze financiën het toelaten (we zijn volledig afhankelijk van giften). We richten ons in eerste instantie op onze eigen omgeving (Amersfoort e.o.).