Nieuwsbrief Augustus 2022

Vakantie

4 Gezinnen hebben we kunnen aanmelden bij het Vakantiebureau en we kregen de bevestiging dat ze allemaal op vakantie konden! 1 Gezin in de eerste week van de schoolvakantie en 3 gezinnen in de laatste week. Het Vakantiebureau werkt samen met RCN vakantieparken.

Op hun website lees je:

‘De gehele winstuitkering besteedt RCN aan maatschappelijke projecten en aan mensen voor wie een vakantie minder vanzelfsprekend is door eenzaamheid, gebrek aan geld of fysieke omstandigheid’. Wat een geweldig initiatief!

Vanuit onze stichting hebben we deze gezinnen geld gegeven om in de vakantieweek te besteden.

“Het vakantie gevoel wat we allemaal hebben ervaren, het niks moeten en geen dagelijkse dingen hoeven doen.

Het huisje was van alle gemakken voorzien en het park was ook echt compleet om een top vakantie te hebben! Echt een gevoel van vakantie, rust en genieten!

We kijken terug op een fantastische week die we ons nog lang zal heugen!"

“Echt geen woorden voor hoe dankbaar en blij we zijn, we genieten van elke seconde”!

Dagje uit

Maar liefst 30 gezinnen konden via onze stichting deze zomer een dagje uit kiezen. In overleg met de gezinnen werd er gekozen voor bijvoorbeeld het Dolfinarium, dierentuin, Julianatoren, zwembad of lekker uit eten.

“Wij hebben via jullie geld gekregen om met ons gezin naar de Julianatoren te kunnen gaan. Dit hebben wij gisteren gedaan. We hebben een onvergetelijke dag gehad en ontzettend veel plezier gehad. Ik wil jullie heel erg bedanken namens mijn gezin voor deze super dag.”

“Bedankt voor jullie hulp. We zijn vandaag bij het Dolfinarium geweest en de kinderen hebben genoten!”

Het lijkt iets kleins, maar gezinnen kijken er echt naar uit en het geeft positieve energie. Voor kinderen is het leuk dat ze ook wat kunnen vertellen over wat ze hebben gedaan in de vakantie.

Overige acties en publiciteit

Paasactie

In het kader van onze Paasactie hebben we een aantal gezinnen blij kunnen maken met een AH bon en een bloemetje erbij.

Rommelmarkt

In samenwerking met ONE, een buurtinitiatief in de wijk Kattenbroek, hebben we een rommelmarkt georganiseerd om geld in te zamelen voor onze stichting. Naast de opbrengst van 230 euro was het ook heel gezellig. Mensen dronken koffie en maakten een praatje. Het was absoluut  voor herhaling vatbaar! Nieuwe plannen voor een rommelmarkt zijn al in volle gang.

Het voorjaar (met Pasen), de zomer (dagjes uit en vakanties) en het najaar (Kerst/ Sinterklaas) zijn hoogtepunten in het jaar waarin we iets gaan organiseren. Daaromheen blijven we door het jaar heen cadeaubonnen uitdelen. We zijn trots op onze stichting en wat we kunnen betekenen voor mensen die wat extra's kunnen gebruiken. Op naar een vruchtbare tweede helft van 2022!